fbpx

Lekker sporten en je verliest geen kilo’s

1 december 2016

Herken je dat? Je bent 1 januari gestart met goede voornemens. Je bent kláár met die laatste kilootjes (of iets meer:-)). Dat buikje die telkens in de weg zit. Je wilt een strakker lijf. Dus:  Je neemt een abonnement op de sportschool (super goed idee!) of je gaat gaat elke week één of twee keer zwemmen. Wellicht lekker wandelen met je vriend(in) of buurvrouw. Wie weet ben je ambitieus en ga je krachttrainen (top!). Zó, dat is een goed gevoel. NU gaat het gebeuren!! Sporten is een agendapunt geworden. De eerst paar keer hijs je vol goeie moed in je leuke sportkleding en dan blijkt dat het best wel pittig is. Tjonge je conditie is toch lager als je dacht. En dan een dag later…. SPIERPIJN!  Tja, maar je gaat door. Je laat je niet kennen! En dan ineens kan je vriendin niet mee, of je bent niet zo fit, of er komt ineens een ander “agendapunt”. Wat doe je dan? Gewoon doorgaan want je had goede voornemens. En dan breekt het moment aan om weer eens op die weegschaal te staan. En wat zie je dan tot je grote schrik: GEEN ONSJE ER AF. Of sterker nog: JE BEN AANGEKOMEN. Waar doe ik dat allemaal voor!! Hoe houd ik dit vol??HELP!

Wij weten hier de oplossing voor. Dit is wat wij ook vaak horen in ons Centre. Hoe slank je nu goed af of werk je aan een strakker lichaam en meer spiermassa? Gezond bewegen is een super goed idee. Maar waar het om gaat is dat je LICHAAMSSAMENSTELLING verandert.

Dus:

  • Meer spieren (dat zijn actieve organen die calorieën verbranden)
  • Minder vet (afval)

Daarmee wil ik  tegen iedereen zeggen dat het gewicht niet het allerbelangrijkste is. Het gaat erom hoe hoog is je vetpercentage is en hoeveel spiermassa je hebt! Daar moet je aan werken. Meer bewegen, maar vooral ook met de juiste voeding. Zorg dat je lichaam elke dag voldoende brandstoffen en bouwstoffen binnen krijgt. Brandstoffen zijn vooral koolhydraten (suikers) en bouwstoffen zijn eiwitten.  

Hoeveel eiwitten heb je elke dag nodig? Dat hangt af van je activiteiten en van je huidige gewicht af. Wij kunnen dat perfect voor je uitrekenen en daar een mooi plan op maken. En dan…… ga je echt afslanken en we letten niet meer op de kilootjes, want dat is zóóó 2016:-))

Dan krijg je resultaten en is sporten en bewegen ineens veel leuker en ga je het ook goed volhouden!!

Nog één keer: Afslanken is dus je lichaamssamenstelling verbeteren met de juiste voeding. Dat is dus heel persoonlijk. Wij willen je dat graag bij helpen. Vul vandaag de ontbijttest in en wij nemen contact met je op.

Zeker weten dat het in 2017 dan gaat lukken!!

 

ps. We hebben ook een heel goed middeltje dat de spierpijn verlicht. Wél zo prettig.

 

 

 

 

 

Geschreven door: Nienke Visscher

Plaats een reactie

—>