fbpx

MEER SPIEREN GRAAG:-)

20 september 2016

Serieus, ik heb deze week al  235 baantje gecrawld (vandaag voor het eerst 100 baantjes:-))En nu gaat het er niet om dat je zegt: oh wat goed! (Dank je wel trouwens:-), maar ik wil je graag uitleggen wat er met je lichaam gebeurt als je extra beweegt. Ik ontmoet veel mensen die denken dat je afslankt of meer spieren krijgt met alléén sporten. Vaak gaan ze naar de sportschool (best goed idee trouwens) maar na een periode komen ze er achter dat ze niet afvallen(gewicht!). En je raad het al, ze worden donateur van de sportschool, dat is dan weer jammer(voor jou dan)Hoe komt dit nu?

Als je gaat sporten gebruik je (meestal) je spieren intensief. Logisch toch? En….. dan val je toch af? Dan heb ik een vraagje: Wat gebruik je ná je training? (biertje?koffie?)of na een uurtje?(koelkast?) of zelfs na een dag? (snaai-trek?) Dat is een normale reactie van je lichaam, omdat je extra energie hebt verbruikt moet je weer aanvullen.Maar om dán nog sterk te zijn……….mmm… lastig, toch??  Na onderzoek is gebleken dat je lichaam 48 uur (twee dagen) nodig heeft om te herstellen (spierpijn!) van een training. Dat verklaart je trek. Geen probleem,  je lichaam herstelt (meestal) wel weer, maar als je meer eet, dan val je dus weer niet af:-( Hoe lossen we dit op?

Daar wil ik het dan graag over hebben. Als je gaat sporten of meer bewegen is het belangrijk dat je je voeding aanpast. Dat kan heel gericht en persoonlijk. Iedereen is tenslotte weer anders.

Kijk en daar heb ik nu een oplossing voor die precies bij jou past.

Meer weten? app even “SPORT” naar 06-81505697 of vul de ontbijttest in. (Het ontbijt is voor elke sporter namelijk belangrijk)

Nog een weetje, op 12 oktober hebben we een SPORT & VOEDINGAVOND. Veel informatie van 7-voudig landskampioen speerwerpen Bjorn Blommerden. Helemaal gratis en je mag alle sportproducten proeven. Wél even aanmelden, app ook “SPORT” naar 06-81505697.

ps. Ik heb trouwens nooit spierpijn en er zit nog steeds progressie in mijn spiermassa:-)

Geschreven door: Nienke Visscher

Plaats een reactie

—>
Spring naar de toolbar