Netflixen of toch sporten?

30 september 2016

Mij wordt vaak gevraagd: Met welke sport val ik het snelst af? Dan is mijn antwoord: je valt vaak niet af van alléén sporten en mijn vraag: wil je kilo’s kwijt of je lichaamssamenstelling verbeteren? Ik las pas dat een vrouw tussen haar 30e en 60e levensjaar 7,5 kg aan spiermassa kwijtraakt en meestal krijg je daar 15 kg vet voor terug. Pff. Dat is toch wel schrikken. Het is niet alleen optisch (maatjes meer) maar spieren zijn ook schokbrekers, die je gewrichten beschermen en ze zorgen ook dat je (vet)verbranding (metabolisme) verhoogd. Je hart is trouwens ook een grote spier.

Trouwe lezers van mijn blog weten al dat ik 3-4x per week een uur stevig borstcrawl. Én om mijn spieren te prikkelen ben ik sinds kort aan het krachttrainen. Ik ga nooit sporten met een lege maag en ná het sporten gebruik ik binnen een half uur mijn herstel-sport-shake Herbalife24. Hierdoor bereik je in een half uur waar je anders minimaal 48 uur voor nodig hebt!

Spieren groeien niet tijdens trainen, je gaat ze zelfs beschadigen. Spier-opbouw creëer je na je herstel en als dat herstel sneller gaat ( half uurtje) werkt dat natuurlijk beter.

Mijn keuzes zijn ontstaan voor het respect voor mijn eigen lichaam. En in ons Centre adviseer ik ook altijd om naast je sport goed op je voeding te letten. Omdat dat gewoon samen erg goed werkt.

Kortom, adviseer ik ipv Netflixen toch maar een keer extra gaan sporten.

Welke sport beoefen jij?  Hoe vaak per week. Ik kijk uit naar jullie reacties

Geschreven door: Nienke Visscher

Plaats een reactie

—>
Spring naar de toolbar