fbpx

Ontbijt veranderen en afslanken??

23 januari 2017

De meeste mensen die ik spreek denken dat afslanken (hoe is het met jouw goede voornemens?) te maken heeft met afzien! Dus héél veel (liefst in een korte tijd) niet mogen eten en dan heel veel afslanken (lees afvallen) en daarna graag zo blijven. Dit is een utopie! Je moet afvragen wat je nu echt verlangt. Afzien is niet leuk (ook niet al is het een korte tijd) je sociale leven is niet meer leuk én je hebt constant honger/trek! en op gewicht blijven terwijl je weer “gewoon” gaat eten ná die periode is natuurlijk niet logisch. Waarom blijven we dit toch maar steeds proberen? Jojoën heet dat. En je lijf neemt je dit niet in dank af, sterker nog het probleem wordt na elke poging groter!!

Wat is dan een oplossing? Ik weet het! Al is het na heel veel lijnpogingen;-) Daarom weet ik ook wat deze groep mensen meemaakt en denkt en wil enz….  Mijn visie is: Integreer een paar goede gewoontes per dag en houd dit vol. En één daarvan is je ontbijt! Ik hoor je denken, alléén het ontbijt??

  • Ik ontbijt iedere dag, of
  • Ik heb daar geen tijd voor, of
  • Ik heb smorgens geen trek.

Ten eerste gaat het erom dát je ontbijt en ten tweede ook wát je ontbijt. Als je nl. suikerrrijk ontbijt is je suikerspiegel al beïnvloed, langer dan jij wilt en blijf je zin aan zoet houden ( ontbijtkoek, eierkoek oid) en iedereen weet dat dát niet goed is voor je figuur (of wist je dat niet?) én je energie.  Dus een ontbijt mag voornamelijk langzame suikers bevatten, de zgn. meervoudige koolhydraten én voldoende vitamine en mineralen en eerlijke eiwitten. Lastig??? Welnee!.Wij hebben zo’n ontbijtje en jij mag het gaan zes dagen testen!! En als extraatje krijg je ook nog eens zes dagen onbeperkt sporten erbij bij jouwsportschool! 

Doe de Ontbijttest op deze site en we nemen snel contact met je op.

Geschreven door: Nienke Visscher

Plaats een reactie

—>